Splash!

23:35 Senna 12 Comments

Ik kwam een leuke tutorial tegen hoe je deze foto's kon maken zonder een flitser te gebruiken. Ik heb heel veel geprobeerd, want het is nog best lastig om het water netjes ìn het glas te gooien vanaf een hoogte waarbij de mooie 'splash' krijgt.

De onderstaande twee foto's ben ik het meest tevreden mee, omdat daar de het water het meest omhoog komt.



 Wat daar aan voorafging: heel veel foto's met halfvolle glazen en een paar druppeltjes. Ook leuk, maar niet helemaal wat ik in gedachten had.





Het is een leuk experimentje om te doen!


Bedankt voor alle reacties op mijn vorige bericht!
Groetjes Senna

12 opmerkingen:

  1. Super gaaf! ik heb ook ooit zoiets gedaan! na heel wat gepriegel en gedoe kwamen de mooie resultaten haha!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw ze zijn echt super geworden! Heel leuk, dit ga ik zeker ook een keer doen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Senna.

    Super zeg zo deze foto's.
    Wat leuk dat je dingen uitprobeert.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw wat super gaaf! Ik vraag me altijd af hoe ze dat doen! Ze zijn echt heel mooi geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! Dat vroeg ik mij ook af, en nog steeds eigenlijk, want de 'perfecte splash' heb ik toch nog niet. Wel was ik erg blij met deze tutorial: http://photography.tutsplus.com/tutorials/how-to-shoot-high-speed-splash-without-flash--photo-9761. Ik heb uiteindelijk wel een iets andere opstelling gebruikt

      Verwijderen
  5. Je mag gerust met alle foto's tevreden zijn Senna, het ziet er mooi uit.
    De eerste twee zijn wel de mooiste.
    Groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk experiment weer, Senna.
    Ik vind de eerste foto het mooist, ook door het mooie zachtrose licht op de achtergrond.
    Hartelijke groet, Corrie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Aaah wat zijn ze mooi gelukt! En wat kan je goed foto's maken. (:

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ontzettend gaaf gedaan! Knap hoor! x

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wow ook deze serie is erg gaaf.
    Sterker nog ik krijg er dorst van :-)))
    Perfect uitgevoerd, hier mag, nee moet je trots op zijn.

    Groetjes, Karina

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Petje af Senna voor deze serie foto's. Leuk toch hoe jij dit soort experimenten beschrijft en weergeeft. Erg leerzaam.

    Groetjes,
    René

    BeantwoordenVerwijderen